Idar Vollvik

Seriegründer

Idar Vollvik forteller om sin 30 år lange reise fra analog til digital markedsfører

Få har vært med i evolusjonen av mobilitet like lenge som Idar Vollvik. Før GSM, før GPRS og før apper jobbet Vollvik med mobilitet i forskjellige kapasiteter.

Med over 50 firmaer, noen av dem suksesser og andre ikke, er Vollvik unik i norsk sammenheng. Kampen mot det tradisjonelle ble raskt hans kjennemerke, og han er vel så kjent for sine markedsførings-stunt som han er for grunder-virksomheten.

På Mobile Trender 2016 kommer Idar Vollvik for å fortelle om starten på mobileventyret, hvordan det endte, hva som venter videre og for å snakke om motivasjon i oppstartsfaser.

Carl Edvard Endresen

Norgessjef, Uber

Delingsøkonomi og veien videre for Uber

Mer informasjon kommer

Trond Kristoffersen

Salgsdirektør, Telering-kjeden

Mobiltelefonen som en tjeneste – Mobil policy i praksis

Flere og flere bedrifter setter et tak på hva en medarbeiders mobiltelefon skal koste. Som en konsekvens av dette oppstår det nå oftere «kreative løsninger» på hvordan medarbeideren skaffer seg sin favoritt.

Hvem sitter da med eierskapet til telefonen? Hvem beskytter bedriftsrelatert innhold? Hvem betaler reparasjonen når glasset knuses? Hva skjer med innholdet når telefonen går i arv?

Telering kjeden, med mer enn 100 forhandlere på landsbasis, har derfor tilrettelagt for et kundeprogram som kan hjelpe både små og mellomstore bedrifter med en helhetlig plan, inkludert et Smart Program for å gjøre anskaffelser til en mer forutsigbar driftskostnad.

Arne Halsteinslid

IT-arkitekt og produktsjef, CDS

Kontroll og sikkerhet på mobile enheter 

Med Radia har CDS stålkontroll og håndterer 6000 PC-klienter for MøllerGruppen. Vi forteller og viser hvordan vi med samme verktøy og kompetanse implementerer samme grad av kontroll på mobile enheter med en desired state basert MDM-løsning. Dette er Unified Endpoint Management.

Arne Joramo

Redaktør, TelecomRevy

5G og den smarte byen

Smarte byer, smarte biler og smarte telefoner. Arne Joramo tar pulsen på et mobilmarked i stadig utvikling, og ser på nye teknologier som 5G og hvordan det påvirker mulighetene og utfordringene i et stadig skiftende marked.

Verner Hølleland & Roger Voie

Administrerende direktør & Mobility Sales Specialist, HP Norge

Fremtidens mobile plattform

Den perfekte krysningen mellom mobilitet og produktivitet er fremdeles målet for de fleste bedrifter i Norge. Fram til nå har man måtte finne kompromisser mellom ytelse og mobilitet, men med neste generasjons produkter allerede her trenger man lenger ikke velge en av delene.

HP Elite X3 er kanskje det beste eksempelet på hva som skjer når det fremste innen produktivitet møter det siste innen mobilitet. Kombinert med andre produkter står HP på kanten av neste generasjons mobile plattform.

«One of the biggest surprises at Mobile World Congress this year» CNET
«Designed to be a Business Powerhouse» NETWORK WORLD
«The Elite X3 is being pitched as the do-it-all Windows 10 device» GUARDIAN

Thomas Dehli Cleve

Sales Director, TargetEveryOne

Markedsføringsverktøyet som sprenger grenser!

Det handler om innsikt, tempo, kanalvalg og responsmuligheter!

Hvem er kunden din? Hva liker kunden din? Hvem er faktisk interessert i ditt budskap? Og hvem har respondert?

Se for deg at du kan nå ut til dine kunder på sekunder med et unikt budskap basert på kundens brukervaner. Se for deg at du kan definere et område hvor mottager faktisk skal befinne seg når tilbudet kommer. Oppnå optimal effekt og minimalt med SPAM når du markedsfører ditt budskap presist til rett person, til rett tid og på rett sted!

Effektiv annonsering handler i første omgang om å vite hvem kunden din er, hva kunden din ønsker av markedsføring, og i hvilke medier du kan treffe dine kunder.

Salgssjef Thomas Dehli Cleve fra TargetEveryOne vil gi dere et innblikk og en demo i et av morgendagens kraftigeste Omni Channel-markedsføringsverktøy.

Eirik Norman Hansen

Markedsdirektør/CMO, Creuna AS

Bra er ikke godt nok - vi må bli besatt av kundeopplevelse

Vi lever i en tid hvor det er kunden som bestemmer. Alt vi gjør og alt vi lager må først og fremst fokusere på hvordan vi kan gjøre livet til brukeren vår best mulig, og denne settingen er det vanskelig å komme utenom mobilen. Vi er ikke er ikke lenger opptatt av hvor mange som har smarttelefon, for nå vet vi at mobilen er noe av det kjæreste vi har alle sammen. Mobil og mobilitet har blitt en selvfølge og selve broen mellom den fysiske og den digitale verden.

Bio:
Eirik er markedsdirektør og ansvarlig for markedsføring i Creuna. Han har lang erfaring som rådgiver innen forretningsutvikling, digital strategi, kommunikasjon og sosiale medier, der han selv er en meget aktiv deltaker. De siste årene har Eirik blitt en mye brukt foredragsholder og konferansier hvor temaer rundt betydningen av det digitale står helt sentralt. Han brenner spesielt for den makten brukerne har fått og hva dette betyr for måten vi driver forretning på. 

Eirik er utdannet siviløkonom med spesialisering i Information Management, og har jobbet med flere av Creunas største kunder, som f.eks Statkraft, Telenor, DNV og Hydro. Eirik har jobbet med rådgivning innen web og det digitale siden 1998.

Elisabeth Falck

produkt- og forretningsutvikling, Telenor Norge

OneClickShopping – Verdens raskeste betalingsmetode?

Den 9. Juni ble piloten på OneClickShopping lansert. Kom å se presentasjonen på MobileTrender 2016! OneClickShopping handler om å kunne betale så raskt som mulig med så få klikk som mulig. Denne løsningen er SÅ effektiv at man faktisk har måttet bremse ned hastigheten ved å legge inn et ekstra klikk! Få med deg den siste betalingstrenden på MobileTrender 2016.

Bio:
Jeg heter Elisabeth Falck og jobber med produkt- og forretningsutvikling i Telenor Norge. Jeg brenner for å skape nye fantastiske tjenester for kundene våre!

Min bakgrunn er siv.ing i kommunikasjonsteknologi fra NTNU. Jeg har også jobbet et par år som konsulent for Accenture før jeg begynte i Telenor i 2007.

Strex og Redd Barna lanserte forrige uke en pilot for en ny løsning som gjør det enklere å hjelpe barn som er utsatt for krig og katastrofer. Med kun et par klikk på mobilen kan du raskt og enkelt støtte Redd Barnas livsviktige arbeid. Alt som kreves for å benytte løsningen er en mobiltelefon – du trenger altså ikke bank, kort eller nedlastet app.

Det hele begynte som et samarbeid mellom Telenor og Schibsted høsten 2014.  Vi ønsket å utvikle en løsning for salg av Telenors produkter gjennom 3.parts kanaler. Gjennom en rekke piloter i 2015 testet vi salg av datapakker direkte i annonser på VG. Vi så etter hvert at løsningen hadde et potensiale for hele det norske markedet og introduserte konseptet for Telia og Strex i februar i år. Vi involverte etter hvert Apt og ViaNett for å utvikle en pilotløsning for donasjon til Redd Barna. ViaNett ble valgt som samarbeidspartner fordi de allerede hadde en super løsning for enkel betaling når kunden er på WiFi. De hadde også god erfaring med donasjoner via SMS.